Daimler AG alustab tehnoloogia-alast koostööd Renault´-Nissani Liiduga

7. aprillil teatasid Daimler AG ja Renault´-Nissani Liit Brüsselis, et alustavad tehnoloogia-alast koostööd – seda nii konkreetsetes ühisprojektides kui üldiste kogemuste jagamise näol. Koostöö sisuks on peamiselt kogemuste vahetamine väikeautode ehitamise alal ning elektrisõidukite arendamise vallas. Daimler AG soovib kasutada Prantsuse-Jaapani kontserni saavutusi oma väikeauto Smart arendamisel ning kompaktse kaubiku väljatoomisel. Vastukaaluks on Saksa autotootjal pakkuda esindussõidukitele sobivate jõuliste mootorite ja kõrgtehnoloogiliste abisüsteemide lahendusi.

 


4bc2b0f493eb694590db3_esilehe_uudise_piltutotootjad avaldasid ka aktsiaomandi osakute vahetuse plaanid, mille kohaselt saab Renault´-Nissani Liit 3,1-protsendilise osaluse Daimler AG-s ning Daimler AG omakorda sama suured osakud Renault´s ja Nissanis. Renault´le ja Nissanile hakkab kummalegi kuuluma ka 1,55% Daimler AG põhivõlakirjadest. Daimler AG ja Renault´-Nissani koostööd hakkab koordineerima komitee, kuhu kuuluvad mõlema osapoole juhtivad täitevametnikud eesotsas juhatuste esimeeste dr Dieter Zetsche ja Carlos Ghosniga.

 

 

Esimeseks koostööprojektiks on ühtse tehnoloogilise baasi loomine kahe- ja neljaistmelistele Smart-autodele ning Renault Twingo uue põlvkonna mudelitele. Peamiseks ühisjooneks saab nende väikeautode juures olema tagavedu, mida Smart kasutab, seejuures jääb sõidukite disain sõltumatult isikupäraseks. Smarti ja Renault Twingo uute mudelite tootmine algab 2013. aastal – kaheukselised autod valmivad Smarti tehases Hambachis (Prantsusmaal) ning neljaukselised Renault´ tehases Novo Mestos (Sloveenias). Kavas on välja tuua ka elektriajamiga mudelid.

Teiseks oluliseks punktiks autotootjate vahelises lepingus on mootorite-alane koostöö. Renault´-Nissani Liit asub edaspidi tootma 3- ja 4-silindrilisi bensiini- ning diiselmootoreid Mercedes-Benzi kompaktautodele. Mercedes aga hakkab Nissani korporatsiooni luksusmarki Infiniti varustama 4- ja 6-silindriliste bensiini- ja diiselmootoritega.

Kolmandaks näeb leping ette koostööd kergete tarbesõidukite ehitamisel. Mercedes-Benz laiendab oma tarbesõidukite valikut väikese kaubikuga, mis põhineb Renault´ tehnoloogial. Sõiduki tootmine algab 2012. aastal Maubeuge´i tehases Prantsusmaal. Koostöö hõlmab ka keskmise klassi tarbesõidukite arendamist – Mercedes-Benz Vito juures võetakse kasutusele Renault´-Nissani jõuülekandesüsteemid ja väikesemahulised diiselmootorid.

Koostööleping näeb tulevikus ette ka Mercedes-Benzile ja Infinitile ühtsete tehniliste moodulite tootmist ning Daimelr AG, Nissani ja Infiniti ühist koostööd USA, Hiina ja Jaapani turgudel. Samuti kavatsetakse edaspidi hakata välja arendama elektrisõidukite ja nende toiteelementide tehnoloogiaid.

 
Mercedes Benz Silberauto Chrysler Silberauto Jeep Silberauto Dodge Silberauto Mitsubishi Silberauto Mitsubishi Silberauto Lancia Silberauto Maserati